Korekta podatku w Norwegii.

Zaczynasz pracę w Norwegii?

Dzięki karcie podatkowej nie przepłacisz podatku w Norwegii.

Karta podatkowa w Norwegii na 2020 rok – Skattekort

Karta podatkowa jest niezbędna, aby pracować w Norwegii. Na podstawie tej karty pracodawca będzie wypłacał Ci wynagrodzenie. Warto dlatego  mieć pewność, że karta jest poprawnie wystawiona i pracodawca nie będzie potrącać Ci podatku w wysokości 50%.

Jeżeli chcesz zamówić lub zaktualizować swoją kartę podatkową, wypełnij formularz.

Kto musi posiadać kartę podatkową?

Kartę podatkową musi posiadać każdy legalnie zatrudniony pracownik na terenie Norwegii.

Co się stanie gdy nie zamówię karty podatkowej?

Od 2019 roku, część zagranicznych pracowników (posiadaczy D-Number) otrzyma automatycznie kartę podatkową z 25% podatkiem (tzw. pay as you earn scheme). Natomiast część pracowników, która nie otrzyma karty na 25% i nie zamówi karty samodzielnie, będzie miała pobrane 50% podatku od wynagrodzenia.

Jak otrzymam kartę podatkową?

W przypadku zamówienia karty podatkowej pojawi się ona w formie elektronicznej w systemie altinn.no.

Ile czasu trwa procedura zamawiania karty podatkowej?

Jeżeli otrzymamy komplet danych i możliwe jest elektroniczne zamówienie, zazwyczaj karta pojawia się w systemie altinn maksymalnie w ciągu dziesięciu dni roboczych.

Czy za pomocą kodów altinn można zamówić kartę podatkową?

Niestety nie. Zamówienie jest możliwe wyłącznie za pomocą kodów MinID lub BankID.

Do czego może mi być potrzebna karta podatkowa?

• Dzięki karcie podatkowej pracodawca będzie potrącał podatek w optymalnej wysokości w proporcji do Twoich dochodów.
  • Karta podatkowa jest wymagana przy staraniu się o zasiłek dla bezrobotnych w Norwegii.

Jaka jest cena za zamówienie przez Waszą firmę karty podatkowej?

Cena za złożenie podania o kartę podatkową w Norwegii na dany rok to 150 zł.

Masz pytania? Napisz.

• Przeciągnij pliki w to miejsce, lub