Rozliczenie kryptowalut w Polsce.

Rozlicz podatek od kryptowalut za 2019 i 2020.

Podatek od kryptowalut za 2020 i 2019 rok.

Nasi klienci często zgłaszają się z prośbą o pomoc przy zadeklarowaniu w Urzędzie Skarbowym obrotu kryptowalutami / walutami wirtualnymi.  Od lat obserwujemy zmiany podejścia organów podatkowych do tego zagadnienia.

Od 2019 roku obowiązują nowe przepisy dotyczące obrotu walutami wirtualnymi. Podatnicy muszą deklarować wszystkie transakcje, które przeprowadzili w danym roku (zarówno kupna jak i sprzedaży).

Nie ma znaczenia fakt, czy w danym roku na handlu kryptowalutami miałeś zysk, czy stratę.

Pamiętaj! Jeżeli sprzedawałeś lub kupowałeś krypto-waluty, masz czas do 30 kwietnia rozliczyć się z transakcji na kryptowalutach w polskim Urzędzie Skarbowym. Jeżeli potrzebujesz w tym zakresie pomocy, załącz do formularza kontaktowego arkusze dotyczące Twoich transakcji w danym rok.

Warto przy okazji upewnić się, czy za 2019 rok zadeklarowałeś swoje transakcje w Urzędzie skarbowym. Być może w 2019 tylko kupowałeś kryptowaluty. W takiej sytuacji, możesz odliczyć koszt ich zakupu w latach następnych.

• Koszt naszej usługi zaczyna się od 70 zł, przy niewielkiej ilości transakcji w walucie PLN.
  • Przy większym obrocie, i transakcjach w walutach obcych ustalamy cenę z klientem.

Kiedy płacić podatek od kryptowalut?

Może się okazać, że nie musisz płacić podatku od kryptowalut. Dzieje się tak, w momencie, gdy więcej kupujesz niż sprzedajesz. Jeżeli osiągniesz dochód ze sprzedaży kryptowalut, podatek zapłacisz w rocznym zeznaniu podatkowym. Zeznanie  za 2020 rok musisz złożyć do 30 kwietnia 2021.
Warto zadbać o złożenie zaległego zeznania za 2019 rok. Masz wówczas możliwość wykazania kosztu nabycia kryptowalut z 2019 roku, które masz prawo odliczyć od przychodu osiągniętego w 2020.

Masz pytania? Napisz

"*" oznacza pola wymagane

Przeciągnij pliki w to miejsce, lub
Maks. rozmiar pliku: 96 MB.