Skattemelding / Tax Return

Opublikowane przez admin on

Deklaracja podatkowa za 2019 rok w Norwegii

18 marca ruszyła wysyłka deklaracji podatkowych w Norwegii.

Od 18 do 31 marca Skatteetaten będzie publikować Wasze wstępne deklaracje podatkowe za 2019 rok (Skattemelding 2019/Tax Return 2019). Oznacza to, że nie wszyscy otrzymają dostęp do swojej deklaracji podatkowej w tym samym czasie.

O dostępności deklaracji, większość z Was dowie się otrzymując z urzędu email lub wiadomość sms. 

Jeżeli zatem otrzymałeś powiadomienie, koniecznie się z nami skontaktuj. Jeżeli mamy komplet Twoich dokumentów, będziemy mogli Cię rozliczyć bezzwłocznie.

Jeżeli jeszcze nie złożyłeś u nas dokumentów do rozliczenia, skorzystaj z formularza do rozliczenia online.

Nie otrzymałem powiadomienia o wystawieniu mojej deklaracji.

Zgodnie z kalendarzem Skatteetaten, wszystkie deklaracje podatkowe za 2019 będą udostępnione pomiędzy 18 a 31 marca 2020. Jeżeli zatem nie otrzymasz powiadomienia w tym czasie, powinna być ona dostępna w systemie altinn 1 kwietnia 2020.

Do złożenia deklaracji niezbędne są kody MinID. Można ją również złożyć przy użyciu bankID lub buypass. Jeżeli nie wiesz czym są kody MinID, przeczytaj informację poniżej.

Do czego służą kody MinID?

Kody MinID to jedna z pięciu metod logowania się do Twojej elektronicznej tożsamości w Norwegii. Dzięki nim, będziesz mógł zalogować się do wielu usług publicznych w tym również rozliczyć swój podatek, zmienić numer konta do zwrotu podatku lub zmienić kartę podatkową.

Jeżeli nie posiadasz tych kodów, zamów je na stronie difi.no. Kody przyjdą do Ciebie pocztą w ciągi 1-5 dni, na adres zarejestrowany w norweskim rejestrze ludności (Folkeregister). Jeżeli nie otrzymasz przesyłki w ciągu 2 tygodni, być może Folkeregister wysłał do Ciebie kody na nieaktualny adres (adres pracodawcy, poprzedni adres zamieszkania).

Jak wyglądają kody MinID

Kody MinID to kartka papieru formatu A4, którą otrzymasz zwykłą pocztą na swój adres korespondencyjny.

Znajdziesz tu 20 kodów wielokrotnego użytku. Po użyciu kodu, nie zamalowuj bądź nie skreślaj go. Pozostaw kody czytelnymi, gdyż mogą Ci się przydać w przyszłości

Nie otrzymałem przesyłki z kodami. Co dalej?

Prawdopodobnie Skatteetaten posiada Twój nieaktualny adres korespondencyjny. Zanim zamówisz kody po raz kolejny, upewnij się, czy nie przyszły na adres korespondencyjny do Twojego pracodawcy, bądź Twój poprzedni adres zamieszkania w Norwegii. Jeżeli nie ma ich tam, powinieneś zaktualizować swój adres korespondencyjny.

Nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytania? Skorzystaj z formularza kontaktowego i napisz do nas wiadomość.