Zamów kartę podatkową na 2023 rok.

U nas możesz zamówić i opłacić usługi całkowicie online. Koszt usługi zamówienia lub zmiany karty podatkowej to 190 zł.

Karta podatkowa na 2023 będzie do zamówienia w systemie Skatteetaten już od  15 grudnia 2022. Nowa karta jest Ci niezbędna do ustalenia prawidłowej wysokości podatku w Norwegii. Po zamówieniu Skattekort Twoją kartę otrzyma automatycznie Twój pracodawca.

Jeżeli Twoje zarobki uległy zmianie, spodziewasz się, że w 2022 roku zarobisz więcej lub mniej w Norwegii, koniecznie zaktualizuj swoją kartę podatkową.

Masz możliwość wyboru trzech rodzajów opodatkowania swoich dochodów w Norwegii:

1. Kildeskatt — czyli podatek w wysokości 25% od dochodu brutto. Ten sposób płacenia podatku przeznaczony jest dla zagranicznych  pracowników tymczasowych. Wybór Kildeskatt powoduje, że nie musisz rozliczać zeznania rocznego w Norwegii. Nie masz też możliwości otrzymania zwrotu nadpłaconego podatku. Przy określonym poziomie dochodu i dłuższej pracy w Norwegii, kildeskatt może nie być korzystnym wyborem.
    Nie możesz wybrać kildeskatt jeżeli pobierasz zasiłki (dla bezrobotnych, rodzinny, chorobowy).
  2. Karta podatkowa na zasadach ogólnych —  pozwala odliczyć ulgi podatkowe dla osób dojeżdżających do pracy w Norwegii, ulgę rodzicielską, odpis odsetek od kredytu hipotecznego. W wielu przypadkach okazuje się korzystniejsza od Kildeskatt.
  3. Frikort — to karta podatkowa dla norweskich rezydentów podatkowych, którzy nie przewidują osiągnąć w 2023 roku 70.000 NOK. Przyznawana jest automatycznie dzieciom, które ukończyły 13 rok życia. Jeżeli Twój dochód nie przekroczy 70.000 NOK w ciągu 2023 roku, możesz złożyć wniosek o kartę podatkową Frikort.

Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie poświęconej tematyce karty podatkowej, lub bezpośrednio na stronach Skatteetaten.