Zmiana adresu korespondencyjnego w Norwegii

Zmieniłeś swój adres korespondencyjny?

Poinformuj o tym norweskie urzędy. Dzięki temu zawsze otrzymasz ważną korespondencję.

Kto może zaktualizować swój adres korespondencyjny w Norwegii?

Jeżeli zmieniłeś swój adres korespondencyjny, a jesteś zarejestrowany w norweskiej ewidencji ludności (Folkregister), powinieneś zaktualizować swój adres korespondencyjny w Norwegii.  

W jakim celu należy aktualizować swój adres korespondencyjny w Norwegii?

Na adres zarejestrowany w norweskiej Folkregister urzędy takie jak Skatteetaten (urząd skarbowy) lub NAV (odpowiednik ZUS) wysyłają do Ciebie ważną korespondencję. Pocztą dostaniesz na przykład roczne rozliczenie podatkowe, czyli Skatteoppgjør, czek ze zwrotem podatku, czy kody MinID. Na podany adres korespondencyjny NAV wysyła decyzje o przyznaniu zasiłku rodzinnego, zasiłku dla bezrobotnych lub inną korespondencję związaną z Twoim ubezpieczeniem społecznym.

Kiedy powinieneś zaktualizować adres korespondencyjny w Norwegii?

Aktualizację adresu powinieneś złożyć bezzwłocznie jeżeli zmieniłeś miejsce zamieszkania w Norwegii lub w Polsce, lub jeżeli jeszcze nie wskazałeś jeszcze żadnego adresu. Jest to bardzo ważne ze względu na wysyłaną przez norweskie urzędy korespondencję.  

Jakie mam zaktualizować swój adres korespondencyjny w Norwegii?

  • wypełnij formularz formularz online, który znajduje się pod tym linkiem,
  • załącz kopię dokumentu tożsamości (dowód lub paszport),
  • podaj informacje o starym i nowym adresie zamieszkania,
  • załącz skan kodów MinID (wówczas wszystko załatwimy online a opłata za usługę wyniesie 100 zł). Bez kodów MinID opłata za usługę wynosi 150 zł.