Zwrot podatku z Danii

Pracowałeś w Danii?

Skorzystaj z najlepszej oferty na rozliczenie i zwrot podatku.

Pamiętaj, że masz prawo ubiegać się o zwrot podatku z Danii. Musisz tylko złożyć roczne zeznanie podatkowe.

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące zwrotu podatku z Danii oraz samej procedury rozliczenia.

Jeżeli pracowałeś/łaś w poprzednim roku w Danii i Polsce, pamiętaj aby ująć duńskie dochody w polskiej deklaracji PIT 36/ZG. Link do rozliczenia podatku w Polsce znajdziesz Tutaj.

Jaki jest termin złożenia deklaracji podatkowej w Danii?

Z powodu pandemii koronawirusa, termin złożenia deklaracji za rok 2019 został wydłużony i upływa 1 września 2020.
Każda osoba pracująca w Danii powinna dokonać rozliczenia z urzędem skarbowym Skat.
Deklaracje należy składać regularnie za poprzedni rok tj. w 2020 za rok 2019.
Możliwe jest też dokonanie korekty za 3 ostatnie lata tj.: 2016, 2017 i 2018.
Termin wystawienia decyzji zależny jest od formy wysłania rozliczenia.
Rozliczenie papierowe – decyzja wystawiona w terminie około 3 miesięcy.
Rozliczenie elektroniczne – w większości przypadków decyzja wystawiona od razu.

Co to jest Årsopgørelse ?

Jest to wstępna deklaracja podatkowa duńskiego urzędu skarbowego (propozycja rozliczenia). Jeżeli masz prawo do skorzystania z ulg podatkowych, warto nanieść je na Årsopgørelse. Dzięki temu masz możliwość zwiększenia swojego zwrotu podatku z Danii.

Czym jest kod TastSelv?

Dzięki kodowi TastSelv masz możliwość logowania się na stronie duńskiego urzędu skarbowego Skat. Możesz za jego pomocą złożyć swoją deklarację podatkową online. Jeżeli nie posiadasz kodu TastSelv, możesz zamówić go bezpłatnie na https://www.tastselv.skat.dk/borger/bestilkode .

Czy mogę się rozliczyć w Danii nie posiadając kodu TastSelv?

Tak, istnieje taka możliwość. Procedura rozliczenia jest jednak dłuższa od rozliczenia elektronicznego. Twoją deklarację wysyłamy do duńskiego urzędu skarbowego Skat listem poleconym.

Czy mogę zamówić TastSelv kod na wybrany adres?

Niestety nie. Kod przyjdzie na adres, który jest zarejestrowany w duńskim urzędzie skarbowym Skat. Jeżeli podawałeś duński adres pod którym już nie mieszkasz, skorzystaj z usługi aktualizacji adresu w Danii.

Z jakich ulg podatkowych mogę skorzystać w Danii?

Po pierwsze personfradrag. Ulga, która naliczana automatycznie przez Skat uzależniona od Twojego wieku.

Po drugie odliczenie diet oraz wydatków za mieszkanie. Z ulgi możesz skorzystać jeżeli pracowałeś w Danii na umowę na czas określony i sam ponosiłeś koszty utrzymania w Danii.
Na potwierdzenie poniesionych kosztów za mieszkanie należy przedstawić faktury / przelewy / potrącenia z pensji na Danlonach.
Kosztów wyżywienia nie musisz dokumentować. Potrzebujemy jedynie informacji o liczbie dni pobytu w Dani. Odliczenie diet możliwe jest tylko za pierwszy rok pracy.

Po trzecie odliczenie podróży. Odliczysz udokumentowane koszty podróży (bilety / faktury) jeżeli sam ponosiłeś koszty dojazdu do pracy lub podczas pracy w Danii podróżowałeś między miejscem zamieszkania w Polsce, a tymczasowym miejscem zamieszkania w Danii. Warunkiem odliczenia jest, że pracodawca nie zwrócił kosztów za Twoje dojazdy.

Cross border-worker – ulga transgraniczna, którą musisz udokumentować aktem małżeństwa na druku europejskim oraz zaświadczeniem z polskiego urzędu skarbowego o dochodzie podatnika i małżonki. Ulga ta odliczana jest osobom przekraczającym granicę – „cross-border”. Dodatkowo należy spełnić poniższe warunki:
1) co najmniej 75% rocznego dochodu pochodzi z pracy na terytorium Danii
2) dochód małżonki uzyskany w Polsce nie przekroczył w 2019 roku kwoty 46.200 DKK brutto
3) małżonka nie uzyskała dochodu na terytorium Danii.

Alimenty – odliczenie, które musisz udokumentować decyzją sądu o nałożeniu na Ciebie określonej kwoty alimentów oraz wykazać potwierdzenia ich zapłaty (wyciągi bankowe).

Jak zaktualizować adres korespondencyjny w Danii?

Jeżeli zmieniłeś swój adres zamieszkania w Danii lub chcesz otrzymywać korespondencję urzędową na swój polski adres, musisz poinformować o tym Borgerservice.
Skontaktuj się z nami a sprawnie zaktualizujemy twój adres korespondencyjny w Danii.

Czy zawsze otrzymam zwrot podatku z Danii?

W większości przypadków, jeżeli stosujesz dodatkowe ulgi podatkowe, otrzymasz zwrot podatku z Danii.

Masz pytania? Napisz.

• Przeciągnij pliki w to miejsce, lub